
Katastrofą dla roweru jest przechowywanie go np. na balkonie.
Wielkie pucowanie
Podczas czyszczenia i konserwacji roweru pomocne okażą się niektóre akcesoria akcesoria treningowe rowerowe. Warto zakupić specjalny zestaw szczotek, innych do czyszczenia ramy i kół, a innych do układu napędowego. Mają krótkie, odpowiednio twarde włosie, które nie uszkodzi farby i zapewni dotarcie w niedostępne miejsca. Po usunięciu szczotką brudu myjemy rower w wannie, szorując szczotką i wodą z płynem do mycia naczyń każde miejsce oprócz koronek wielotrybu i spłukujemy wodą. Następnie pozostawiamy rower w wannie, by spłynęła z niego woda, a na końcu wycieramy go suchą szmatką. Osobno oczyszczamy łańcuch – możemy albo zdjąć go i włożyć do szklanego pojemnika ze specjalnym płynem, albo użyć do tego maszynki do czyszczenia łańcucha. Przerzutki wyczyścimy szczoteczką z krótkim włosem – początkującym majsterkowiczom, nie polecamy ich rozkręcania – lepiej zostawić to pracownikowi serwisu.
Rzut oka na stan techniczny
Gdy nasz pojazd został umyty i wysuszony, możemy dokonać jego oględzin by sprawdzić, jakie części rowerowe powinniśmy wymienić. Przede wszystkim sprawdzamy stan opon oraz hamulców, które odpowiadają za nasze bezpieczeństwo. Linki od hamulców i przerzutek nie mogą być urwane lub powyginane. Klocki hamulcowe powinny dochodzić w równym stopniu do obręczy, nie spadać ani nie blokować koła. Stopień ich amortyzacji łatwo sprawdzić po tym, czy jest widoczny fabryczny wzorek na klocku. Kontrolujemy, czy dokręcona jest kierownica, siodełko oraz czy łańcuch naszego pojazdu nie jest zardzewiały i nie posiada zbyt dużego luzu. Zaleca się stosować zasadę, że łańcuch wymieniamy co 1500-2000 km, sprawdzając przy okazji w serwisie przerzutki. Na koniec, gdy rower dobrze wyschnie, należy nasmarować łańcuch, linki od hamulców i przerzutek, łożyska kierownicy oraz ramiona amortyzatora.

Trzeba zawsze stosować do tego opracowane przez fachowców oleje i smary, które nabędziemy, odwiedzając sklep rowerowy.
Akcesoria i ubrania rowerowe
Obecnie konieczne do przewożenia dzieci są foteliki rowerowe – na rynku są dostępne ich bogaty asortyment. Możemy nabyć typowy fotelik montowany za siedzeniem rowerzysty (wersje do 15 i do 22 kg) lub mocowany na ramie (do 15 kg), który zapewnia lepszy kontakt z dzieckiem. Alternatywą dla fotelików jest przyczepka lub rowero-wózek, które lepiej chronią naszą pociechę przed deszczem i wiatrem. Zajmują jednak sporo miejsca i są zdecydowanie droższe. Odzież rowerowa to kolejne zagadnienie, które jak twierdzą sprzedawcy interesuje nie tylko kobiety. specjalna odzież zapewni nam ciepło oraz wygodę jazdy, jest lekka, zbudowana z kilku warstw i atrakcyjna wizualnie –>–> e-sklep . Bielizna zrobiona z surowców takich jak Thermolite czy Coolmax ułatwia naszej skórze wymianę powietrza, a zarazem zapewnia ciepło. Warto kupić bluzę typu Polatec – w specjalistycznych sklepach dostępne są ich różne grubości. Spodnie z lycry posiadające specjalną wkładkę w kroku stanowią ochronę przed otarciami i zamortyzują wstrząsy, a kurtka kolarska np. z GoreTexu z wydłużonym tyłem ochroni nas dzięki rzepom i gumkom przed wiatrem. Tak wyposażeni, możemy bez obaw wypatrywać wiosny.